Заняття 1
Ознайомлення з технічними вимогами до даного класу моделей згідно Правил Федерації ракетомодельного спорту України
Витяг із Правил ФРМСУ: 2.4.1. Моделі ракет не повинні скидати двигун (-и) у польоті. Двигун (ни) моделі не повинен закріплюватися клеєм і не повинен бути невід'ємною частиною конструкції моделі. 2.4.2. Конструкція моделей ракет повинна виготовлятися з дерева, паперу, гуми, пластику або подібних матеріалів і без значних металевих частин. До значних металевих частин відносяться: носовий конус, корпус, стабілізатори, тверді, гострі, спрямовані гострим кінцем назовні деталі, або будь-які внутрішні важкі металеві деталі, які можуть заподіяти ушкодження людям чи майну. Мінімальні розміри класів моделей категорій S1, S2, S3, S5, S6,S9 і S10 повинні бути не менш чим: 2.4.3. ... Читати далі » |
Досягнення Юрій Станіславович разом з вихованцями щорічно приймає участь у змаганнях з ракетомодельного спорту різних рівнів. Його учні є багаторазовими переможцями області та переможцями Всеукраїнських змагань та Кубків України ім. М.І.Кибальчича. 2008 рік Обласні змагання з ракетомодельного спорту серед учнівської молоді 10- 11 травня 2008р. м. Кам’янка
... Читати далі » |
Завдяки вродженій комунікабельності , легко знаходить спільну мову з вихованцями та зацікавлює їх до технічної творчості, зокрема ракетомоделювання. Основною метою навчання у ракетомодельному гуртку вважає розвиток творчих здібностей учнів та втілення їх у практичних роботах. Юрій Станіславович дає вихованцям базові знання з ракетомоделювання., знайомить гуртківців з основними теоретичними поняттями теорії ракетного руху, розповідає історію ракетної техніки. На практичних заняттях разом з вихованцями закріплює теоретичний матеріал та допомагає у виготовленні деталей моделей ракет, а згодом і у виготовленні повноцінної діючої спортивної моделі. Робота гуртка у Суворова Ю.С. побудована за такими напрямами: спортивно - технічний моделізм; експериментальні вивчення закономірностей польоту моделей ракет та ракетопланів; робота мікродвигуна твердого палива в різних умовах. Юрій Станіславович разом з вихованцями щорічно приймає участь у змаганнях з ракетомодельного спорту різних рівнів. Команда під його керівництвом вже два роки поспіль стає переможцем обласних змагань, а на Всеукраїнських змаганнях з ракетомодельного спорту команда Юрія Станіславовича стала срібним призером. Його учні є багаторазовими переможцями області та Всеукраїнських змагань та Кубків України ім.. М.І.Кибальчича. Ю.С. Суворов - є головою методичного об’єднання області з ракетомодельного спорту. В 2013 році на базі ОЦНТТУМ в м. Черкаси проводив обласний семінар – практикум працівників ракетомодельних гуртків по виготовленню та технології виготовлення моделей ракет класів S-3 , S-6-A. & ... Читати далі » |
Початкове технічне моделювання- це перші кроки дитини до пізнання і розуміння світу техніки, спроби її власної творчої діяльності, процес опанування певної системи початкових технічних і технологічних знань, вмінь і навичок.
Програма гуртка початкового технічного моделювання розрахована на роботу з учнями молодшого шкільного віку.
Мета початкового технічного моделювання- формування компетентостей особистості у процесі до початкового технічного моделювання, розвиток творчих здібностей, пізнавальної та розумової активності дитини. До праці через залучення її до технічної творчості.
Основний зміст роботи займає технічний напрямок. Практична робота має завдання розвинути творчі здібності дітей в області техніки. Сформувати навики в графічному зображенні при виготовленні виробів. Основні завдання полягають у формуванні в учнів таких компетентностей:
- пізнавальної: засвоєння початкових технічних і технологічних знань, елементарних уявлень і понять, ознайомлення зі світом техніки , найпростішими технологічними процесами, елементарною електротехнікою, графічною грамотністю, технічним моделюванням, конструюванням і дизайном;
- практичної: вормування графічної грамотності, вмінь і навичок роботи з різноманітними матеріалами та інструментами, виготовлення іграшок, моделей машин і механізмів, вміння застосовувати отримані знання на практиці;
- творчої: набуття досвіду власної творчої діяльності; розвиток конструкторських здібностей, просторового й логічного мислення, уяви, фантазії, здатності проявляти творчу ініціативу, вирішувати творчі завдання; формування стійкого інтересу до технічної творчості, потреби у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні;
- соціальної: виховання поваги до праці та людей праці, дбайливого ставлення до навколишнього середовища, культури праці, формування позитивних якостей емоційно-вольової сфери (самостійність, наполегливість, працелюбство та ін.), доброзичливості й товариськості, уміння працювати в колективі.
Кожне заняття включає теоретичний матеріал і практичну роботу. На заняттях гуртка використовуються різноманітні методи нвчання, а саме: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда ін.), репродуктивні (відтворювальні ) та проблемно-пошукові. Під час заняття використовуються дидактичні ігри: словесні, ігри-подорожі, ігри- змагання та інші.
За даною програмою можуть проводитися заняття і групах індивідуального навчання.
Програма є орієнтовною. Керівник гуртка може вносити зміни й доповнення в зміст програми , плануючи свою роботу з урахуванням інтересів гуртківців, стану матеріально- технічної бази закладу.
Категорія:
Інформація загального користування
|
Переглядів:
4041
|
|
Дата:
12.03.2013
|
Коментарі (0)
|
Інформаційно-методичні матеріали щодо проведення обласних відкритих змагань з авіамодельного спорту серед учнівської молоді (мікромоделі літаків)
1. Загальна інформація
1.1. Обласні змагання з авіамодельного спорту серед учнівської молоді (мікромоделі літаків) проводяться згідно з «Положенням про Всеукраїнські відкриті змагання із спортивно-технічних видів спорту та інших напрямків технічної творчості серед дітей та учнівської молоді», (далі Положення) затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28 травня 2012 року № 635.
1.2. Захід є ІІІ (обласним) етапом Всеукраїнських відкритих змагань з авіамодельного спорту серед учнівської молоді (мікромоделі літаків).
2. Місце та час проведення
Місце та час проведення обласних відкритих змагань з авіамодельного спорту серед учнівської молоді (мікромоделі літаків) визначаються щорічно Орієнтовним планом обласних очно-заочних масових заходів Черкаського обласного Центру науково-технічної творчості учнівської молоді, затвердженим Головним управлінням освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації, та повідомляються у листі-виклику додатково (не пізніше ніж за місяць до їх початку).
3. Мета та завдання
Змагання з авіамодельного спорту серед учнівської молоді (мікромоделі літаків) проводяться з метою: - популяризації спортивно-технічних видів спорту серед дітей та учнівської молоді; - підвищення рівня технічної та практичної майстерності учасників; - виявлення талановитої, обдарованої молоді з авіамодельного спорту; - організації, відпочинку та змістовного дозвілля учнів, формування в них навиків здорового способу життя; - визначення найсильніших команд області з авіамодельного спорту (мікромоделі літаків) для подальшої участі у Всеукраїнських змаганнях; - обміну досвідом роботи.
4. Програма та умови проведення змагань
4.1. Моделі класу F-1-D (мікромодель літака, кімнатна модель) - це авіамоделі, які можуть літати тільки в закритому просторі та приводяться в рух двигуном із гуми (або з іншого еластичного матеріалу). Підйомна сила моделі виникає за рахунок аеродинамічних сил, що впливають на нерухомі під час польоту поверхні, за винятком зміни кривизни і кута установки. Енергія гумового двигуна забезпечується закручуванням або розтягуванням еластичного матеріалу.
4.2. Мета участі у змаганнях для кожного учасника - досягти найвищих спортивних результатів під час запуску кімнатних моделей на тривалість польоту.
4.3. До змагань допускаються також моделі класу F-1-L, F-1-M та F-1-N. 4.4. Технічні характеристики кімнатних моделей F-1-D (класична) з розмахом крил до 550 мм: - Максимальний розмах крила моделі типу моноплан550 мм
- Максимальна хорда несучих поверхонь200 мм - Максимальний розмах стабілізатора450 мм - Мінімальна вага без гумомотора1,2 г - Максимальна вага змащеного гумомотора0,6 г Технічні характеристики кімнатних моделей F-1-L з розмахом крил до 457,3 мм: - Хорда крила та стабілізатора до 76,2 мм; - Площа стабілізатора – до 50 % площі крила; - Фюзеляж суцільна рейка; - Хвостова балка – від’ємна від фюзеляжу суцільна рейка; - Довжина з’єднання – не більше як 10 мм; - Гвинт з суцільної деревини (бальза, липа, тощо); - Поступ гвинта – постійний; - Металеві деталі – вал гвинта, гачок гумомотора; - Обтяжка має бути не з мікроплівки; - Використання розчалок та розпірок не допускається. Технічні характеристики кімнатних моделей F-1-М (початкового моделювання) з розмахом крил до 460 мм: - Маса моделі – не менше 3 грамів; - Маса гумомотора – не більше як 1,5 грами; - Обтяжка має бути не з мікроплівки. Модель класу F-1-N – метальний планер на тривалість польоту в залі. Параметри моделі не обмежуються. Учасник має право на використання 3-х моделей. 5. Учасники обласних відкритих змагань
5.1. До участі в обласних відкритих змаганнях допускаються по одній команді від позашкільних та інших навчальних закладів, що належать до сфери управління МОНмолодьспорту України, згідно з розділом ІІІ Положення. 5.2. У змаганнях бере участь учнівська молодь віком до 18 років включно (учасники - не старші ніж 1995 року народження). Вік учасників визначається за їх роком народження. 5.3. Склад команди: 4 учасники, керівник команди та суддя.
5.4. За погодженням оргкомітету, до участі в обласних відкритих змаганнях можуть бути допущенні команди, що показали вагомі результати у попередніх етапах (пункт 3.9. Положення), а також допускаються учасники в особисто-індивідуальній першості. Харчування та проживання даної категорії учасників здійснюється за власний рахунок. 5.5. Керівник команди несе особисту відповідальність за життя і здоров’я дітей у дорозі та під час змагань
5.6. Учаснику дозволяється виступати лише в двох класах моделей, обов’язковим є клас F-1-N.
5.7. На змаганнях учасник може використовувати необмежену кількість моделей, в класі моделей F-1-N не більше трьох моделей.
5.8. Учасник змагань несе повну відповідальність за відповідність своїх моделей технічним вимогам дійсних Правил.
5.9. Учаснику дозволяється мати одного помічника з даної команди, який є учасником даних змагань.
5.10. Учасник змагань зобов'язаний знати й виконувати усі вимоги дійсних Правил і Положень про змагання. Посилання на незнання Правил і Положень не можуть служити виправданням порушень.
5.11. Учасники змагань та їх помічники не мають права втручатися у роботу суддівської колегії й робити на неї вплив.
5.12. Якщо під час туру учасник порушив Правила або його модель не відповідає технічним вимогам даного класу, результат учасника у даному турі анулюється
. 5.13. За грубу, неспортивну поведінку учасник дискваліфікується до кінця змагань, всі його результати анулюються.
6. Керівництво та матеріальне забезпечення змагань
6.1. Керівництво підготовкою та проведенням змагань покладається на Черкаський обласний Центр науково-технічної творчості учнівської молоді.
6.2. Склад суддівської колегії та склад організаційного комітету затверджує директор Черкаського обласного Центру науково-технічної творчості учнівської молоді.
6.3. Джерело фінансування заходу вказується у листі-виклику на змагання.
7. Документація
Керівник команди подає до мандатної комісії документи згідно з розділом V Положення: - наказ про відрядження (направлення) команди; - заявка про участь у змаганнях з відміткою лікаря про допуск учасників, завірену підписом керівника і печаткою організації, що відряджає; - паспорти учасників або свідоцтво про народження; - учнівські квитки чи довідки з місця навчання з фотографією, підписані керівником і завірені печаткою навчального закладу (для учасників, які не досягли віку 16 років).
8. Визначення переможців та нагородження
8.1. Результатом учасника у командному заліку є кількість балів, яка обчислюється за формулою: , де Р - бали, нараховані команді, А - кращий результат учасника змагань, В - кращий результат спортсмена даної команди.
8.2. Особиста першість розігрується при умові участі в даному класі не менше чотирьох учасників. Якщо в даному класі особиста першість не розігрується - результат учасника визначається тільки для командної першості.
8.3. Командна першість розігрується при умові участі у змаганнях не менше чотирьох команд. Командна першість визначається за сумою результатів (балів) обох членів команди у командному заліку.
8.4. Місця в особистій (командній) першості розподіляються, починаючи з першого, відповідно до результатів учасників (команд), розміщених у порядку спадання. Якщо декілька учасників мають однакові суми, тоді враховується результат третього кращого залікового польоту, і т.д. до однозначного визначення місць.
8.5. Учасники змагань, які в особистій першості зайняли І, II та III місця, нагороджуються Дипломами Черкаського обласного Центру науково - технічної творчості учнівської молоді та медалями.
8.6. Команда, яка зайняла І місце, нагороджується Кубком та Гра
...
Читати далі »
Категорія:
Інформація загального користування
|
Переглядів:
1165
|
|
Дата:
21.02.2013
|
Коментарі (0)
|
Інформаційно-методичні матеріали щодо проведення обласних змагань учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання
1. Загальна інформація
1.1. Обласні змагання учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання проводяться згідно з «Положенням про Всеукраїнські відкриті змагання із спортивно-технічних видів спорту та інших напрямків технічної творчості серед дітей та учнівської молоді», затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28 травня 2012 року № 635 (далі Положення).
1.2. Захід є ІІІ (обласним) етапом Всеукраїнських змагань учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання.
2. Місце та час проведення
Місце та час проведення обласних змагань учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання визначаються щорічно Орієнтованим планом обласних очно-заочних масових заходів з учнівською молоддю Черкаського обласного Центру науково-технічної творчості учнівської молоді та повідомляються у листі – виклику додатково.
3. Мета та завдання
Метою проведення змагань є: - стимулювання творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей, задоволення їх потреб у творчій самореалізації; - пошук та підтримка обдарованих дітей молодшого шкільного віку; - організація змістовного дозвілля дітей, пошук нових форм проведення свят та оздоровчих заходів; - збереження та розширення мережі гуртків початкового технічного моделювання у школах та позашкільних навчальних закладах; - підвищення ролі початкового технічного моделювання у системі позашкільної освіти; - визначення найсильніших команд області з початкового технічного моделювання для подальшої участі у Всеукраїнських змаганнях; - обмін досвідом роботи з організації технічної творчості дітей молодшого шкільного віку.
4. Програма змагань
Програмою змагань передбачено:
- теоретичний залік (тестування);
- виготовлення моделі транспортної техніки;
- виконання композиції за допомогою об’ємних геометричних фігур;
- виготовлення літаючої моделі планера та участь у змаганнях по її запусках.
5. Учасники змагань
5.1. У змаганнях беруть участь команди від позашкільних навчальних закладів області. 5.2. Кількісний склад команди: два учасники та керівник, який очолює команду і несе особисту відповідальність за збереження життя і здоров’я дітей у дорозі та під час заходу. 5.3. Команда для участі у змаганнях формується з дітей віком до 10 років включно. Вік учасників визначається за їх роком народження.
5.4. Кожний учасник бере участь у кожному виді змагань, що передбачені програмою заходу.
6. Умови проведення.
6.1. Питання теоретичного заліку складаються у вигляді тестів з урахуванням вимог до знань та умінь вихованців, визначених Програмою гуртка початкового технічного моделювання, рекомендованою Міністерством освіти і науки України (Київ, «Грамота», 2007р.) Час на виконання завдання - 40 хвилин.
6.2. Модель транспортної техніки учасники виготовляють за розгортками та рисунком загального вигляду, оформлюють за власним задумом. Крім того, завдання передбачає виконання креслення на папері в клітинку однієї з деталей моделі прямокутної форми, розміри якої задаються. Час на виконання завдання - 2 години.
6.3. Для виконання композиції за допомогою об’ємних геометричних фігур кожному учаснику надаються розгортки об’ємних геометричних фігур, які потрібно вирізати та склеїти. Учасник створює композицію з готових фігур (склеїти фігури між собою), використовуючи необхідну кількість фігур. Кількість фігур не менше семи. Склад об'ємних геометричних фігур: куб, піраміда, конус, циліндр, паралелепіпед. Час на виконання завдання − 1 година 30 хвилин.
6.4. Літаюча модель планера виготовляється за заданою схемою та шаблонами. Для виготовлення моделі планера може використовуватися пінопласт, креслярський папір, дерев’яні рейки, пластилін (для балансування), тощо. Час на виконання завдання − 1 година.
6.5. Кожний учасник отримує бали за підготовку моделі до залікових запусків (регулювання моделі, виконання тренувальних польотів тощо). Кількість балів за якість польоту (дальність і точність) визначається за максимальною кількістю метрів, які пролетів планер, за умови його польоту в межах заданого коридору, що має розмір 3х20 метрів. Якщо перший дотик моделі із підлогою відбувся за межами визначеного коридору або під час запуску моделі учасник перетнув лінію старту, він отримує нуль балів за якість польоту. У залік за якість польоту моделі зараховується кращий результат із 2-х запусків. Результат учасника за запуски моделі планера у приміщенні складається із суми балів за підготовку моделі до старту та балів за якість польоту.
7. Необхідна документація
Керівник команди подає до мандатної комісії документи згідно з розділом V Положення: - наказ про відрядження (направлення) команди;
- заявку про участь у змаганнях, з відміткою лікаря про допуск учасників, завірену підписом керівника і печаткою організації, що відряджає;
- свідоцтво про народження учасників;
- учнівські квитки чи довідки з місця навчання з фотографією, підписані керівником і завірені печаткою навчального закладу.
8. Керівництво та матеріальне забезпечення
8.1. Загальне керівництво підготовкою та проведенням змагань покладається на Черкаський обласний Центр науково-технічної творчості учнівської молоді.
8.2. Склад організаційного комітету та суддівської колегії затверджує директор Черкаського обласного Центру науково-технічної творчості учнівської молоді.
8.3. Джерело фінансування змагань вказується у листі – виклику на змагання.
9. Визначення переможців та нагородження
9.1. Особиста першість визначається за максимальною кількістю балів у кожному виді змагань окремо.
9.2. Бали учасника у командний залік визначаються за формулою. Командна першість визначається за сумою балів, які набрали обидва члени команди по всіх видах змагань. 9.3. Учасники змагань, які зайняли І, ІІ або ІІІ місця в особистій першості, нагороджуються Дипломами Черкаського обласного Центру науково-технічної творчості учнівської молоді. 9.4. Команда, яка зайняла І місце, нагороджується Кубком та Грамотою Черкаського обласного Центру науково-технічної творчості учнівської молоді.
9.5. Команди, які зайняли ІІ або ІІІ місця, нагороджуються Грамотами Черкаського обласного Центру науково-технічної творчості учнівської молоді.
9.6. Керівники, команди яких зайняли призові місця в обласних змаганнях учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання, нагороджуються Грамотами Черкаського обласного Центру науково-технічної творчості учнівської молоді.
10. Техніка безпеки
10.1. Організатори змагань відповідають за забезпечення умов дотримання правил техніки безпеки під час проведення змагань.
10.2. Керівник команди несе особисту відповідальність за виконання членами команди вимог Правил та техніки безпеки.
Категорія:
Інформація загального користування
|
Переглядів:
34406
|
|
Дата:
21.02.2013
|
Коментарі (0)
|
Із матеріалів Вікіпедії
Авіамодельний спорт - технічний вид спорту, де учасники змагаються у конструюванні та виготовленні моделей літальних апаратів (планерів, літаків, вертольотів і пр.) і в управлінні ними в польотах на швидкість, дальність, тривалість польоту і на вищий пілотаж. У змаганнях беруть участь як дорослі спортсмени, так спортсмени - юніори.
На міжнародному рівні авіамодельний спорт курирується Міжнародною федерацією авіаспорту FAI, яка встановлює класифікацію, правила та порядок проведення змагань. В даний час з авіамодельного спорту FAI регулярно проводить як Чемпіонати Європи, так і Чемпіонати Світу. Чемпіонати Європи та Чемпіонати Світу з кордових авіамоделей категорій F2А, F2B, F2C і F2D проводяться один раз на два роки. Якщо рік парний (наприклад, 2010), то проводять Чемпіонат Світу. Якщо непарний - Чемпіонат Європи. У категорії пілотажних кордових моделей F2В кожна країна, що є членом FAI, має право сформувати національну збірну команду, що складається з трьох дорослих спортсменів і одного юніора. Спортсмени та юніори виступають спільно. Підводять результати як особистої першості так і командного. При визначенні результатів командної першості враховують три кращі результати з чотирьох учасників для кожної національної збірної. Тому авіамодельний спорт в категорії пілотажних кордових моделей - це один з небагатьох видів спорту, де на Чемпіонатах Світу та Європи юніори кожної країни - учасника виступають нарівні з дорослими спортсменами. Існує також Академія авіаційних моделей (Academy of Model Aeronautics, AMA), що встановлює свою класифікацію моделей. 1 Класифікація FAI 1.1 Категорія F1 - вільнолітаючі моделі 1.2 Категорія F-2 - кордові моделі літаків 1.3 Категорія F-3 - радіокеровані моделі 1.4 Категорія F-4 - моделі-копії літаків 1.5 Категорія F-5 - радіокеровані моделі літаків з електроприводом Класифікація FAI Категорія F1 - вільнолітаючі моделі Основні класи: F1A - моделі планерів (F1A або A2 за старою класифікацією) F1B - резіномоторние моделі літаків - F1B або B2 за старою класифікацією F1C - таймерні моделі літаків F1D - кімнатні моделі літаків F1E - моделі планерів з автоматичним управлінням для польотів зі схилів Додаткові класи: F1G - резіномоторние моделі літаків, малого формату (F1B або B1 за старою класифікацією) F1H - моделі планерів малого формату (F1H або A1 за старою класифікацією) F1J - таймерні моделі літаків малого формату (1/2A за старою класифікацією) F1K - моделі літаків з двигунами на CO2 F1L - кімнатні моделі літаків з розвиненим (> 50%) стабілізатором (EZB model) F1M - кімнатні моделі літаків для початківців F1N - кімнатні моделі планерів з метальним стартом «з рук» («hand launch») F1P - таймерні моделі літаків для юніорів Також одного разу вводилася категорія F1F для вільнолітаючих моделей вертольотів (rotary wing models), але вона не прижилася. Категорія F-2 - кордові моделі літаків Основні класи: F2A - швидкісні моделі F2B - пілотажні моделі F2C - гоночні моделі F2D - моделі повітряного «бою» Додаткові класи: F2H - моделі повітряного бою з компресійним карбюраторним двигуном F2G - гоночні моделі з контурним фюзеляжем Категорія F-3 - радіокеровані моделі Основні класи: F3A - пілотажні моделі літаків F3B - моделі планерів (триборство: тривалість польоту, швидкість на базі, кількість проходів бази) F3C - моделі вертольотів F3D - гоночні моделі літаків Додаткові класи: F3F - моделі планерів для ширяння в динамічних потоках («гірські» планери) F3G - моделі мотопланерів F3H - моделі планерів для польотів за маршрутом F3I - моделі планерів із запуском буксирним літаком F3J - моделі планерів для польотів в термічних потоках на тривалість F3K - моделі планерів з метальним стартом «з рук» F3L - моделі апаратів легше повітря (повітряні кулі, дирижаблі) F3P - моделі пілотажних літаків для польотів усередині приміщення («зальний» пілотаж) Категорія F-4 - моделі-копії літаків F4A - свободнолетающіе моделі-копії літаків F4В - кордові моделі-копії літаків F4C - радіокеровані моделі-копії літаків F4E - свободнолетающіе кімнатні моделі-копії літаків з електромотором або мотором на вуглекислому газі F4F - свободнолетающіе кімнатні мініатюрні моделі-копії літаків F4J - радіокеровані моделі літаків з реактивним двигуном Категорія F-5 - радіокеровані моделі літаків з електроприводом F5A - пілотажні моделі літаків F5B - моделі мотопланерів F5C - моделі вертольотів F5D - гоночні моделі літаків F5E - моделі літаків з живленням від сонячних батарей F5F - моделі мотопланерів (10-елементна батарея) F5G - моделі мотопланерів збільшеного розміру |
З матеріалів Вікіпедії
Автомоделізм - вид спорту, хобі та технічної творчості.
Зараз автомоделізм є досить поширеним хобі, крім того, серед радіокерованих моделей проводяться змагання різного рівня, аж до чемпіонату світу. Перші автомоделі з'явилися разом з першими прообразами автомобілів, так, окремі винахідники автомобіля починали свої пошуки з створення діючих моделей - в 1786 р. молодий англійський інженер Вільям Мердок продемонстрував свою модель - невелику паровий візок заввишки близько півметра, під її паровим котлом запалювалася спиртівка. Модель могла самостійно рухатися, але ніяк не управлялася. У практиці ж, на відміну від автомодельного спорту ціни на моделі менше, виконання менш технічно, проблем з покупкою самої моделі або запчастин до неї, немає (в більшості випадків). До автомоделізму близьке колекціонування масштабних моделей автомобілів, особливо збірних. Радіокеровані автомоделі Радіокеровані автомоделі (також RC моделі, від англійського Radio Controlled) управляються людиною за допомогою апаратури управління. Такі моделі отримали широке розповсюдження завдяки реалізму їзди, відчуттю справжнього автомобіля. RC моделі можуть розрізнятися за наступними ознаками: За типом двигуна: ДВС (нітрометановие або бензинові) або електромотор (колекторний або безколекторних). За масштабом, найпоширеніші масштаби 1:5, 1:8, 1:10, 1:12, 1:16, 1:18, 1:28 (Mini-Z) По класу :: шосейні (гоночні, дріфтовие), позашляхові з безліччю підкласів (наприклад, монстри, траггі, баггі, траки, шорт-корсо, ралі, тріали, трофі) Також існують керовані моделі мотоциклів, квадроциклів, снігоприбиральних тракторів, танків та іншої рухомої техніки. Кордові моделі Кордові моделі рухаються по спеціальному треку - кордодрому. Це бетонна бігова доріжка, приблизно 20 метрів в діаметрі, огороджена по периметру високими бордюрами і сітчастими огорожами, щоб модель не могла потрапити в глядачів. Корд - сталева нитка від 0,5 до 2,0 мм завтовшки, з одного кінця закріплюється на моделі карабіном, з іншого кріпиться до центрального Кордова пристрою - вертикальному стрижні, на якому встановлена обертова планка на підшипнику, до якої прикріплений другим карабіном. Пілот розганяє свою модель обертанням корду, коли набирає достатню швидкість, то вистрибує на площадку над обертової планкою, і починається хронометрування. Модель повинна пройти свою дистанцію з найменшим часом. Стандартні дистанції - 500 м для моделей з ДВЗ, 25 м для резіномоторних, 250 м для електричних моделей. Можуть проводитися марафонські гонки довжиною 5-10 км.
На зорі радянського кордового автомоделізму (1950-ті) моделі їздили зі швидкостями 30-40, максимум 50 км / год, але вже в 1970-х була перевищена планка в 300 км / год . Для участі в змаганнях моделі підрозділяються на класи: результати з 2008 року E-1 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 1,5 см3 рекорд = 265км / ч Е-2 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 2,5 см3 рекорд = 284км / ч Е-3 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 3,5 см3 рекорд FEMA = 257км / ч WMCR = 293км / ч Е-4 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 5,0 см3 рекорд = 311км / ч Е-5 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 10,0 см3 рекорд = 344км / ч К-1 Кордові моделі-копії автомобіля з ДВЗ 1.5 см3 К-2 Кордові моделі-копії автомобіля з ДВЗ 2.5 см3 Трасові автомоделі
Трасові автомоделі - невеликі моделі для змагань на спеціальних закритих трасах невеликого розміру. Слоткар не повертає сам, а слід канавці на поверхні треку, або має виступаючі за кузов коліщата, якими відштовхується від направляючих стінок. Стендові автомоделі Такі моделі не мають можливості самостійного пересування, мета їх створення - як можна більш точне відтворення всіх деталей і особливостей оригіналу. Деякі моделі мають високий ступінь «копийности», тобто у них відкриваються двері, капот, кришка багажника, дуже ретельно відтворено підкапотний простір, інтер'єр, деталі ходової частини знизу моделі. |
Як записатись до гуртка? Згідно з Положенням про позашкільний навчальний заклад,• до позашкільного навчального закладу зараховуються вихованці, учні і слухачі віком від 5 до 18 років; • комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється у період з 1 по 15 вересня; • прийом до позашкільного навчального закладу може здійснюватися протягом навчального року (в міру закінчення комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань) за бажанням вихованців, учнів, слухачів і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють; • прийом вихованців, учнів і слухачів до позашкільного навчального закладу здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, що їх замінюють. Наша адреса: Черкаська область, м. Христинівка, вул. Першотравнева 54.тел.2-35-93 |
Христинівська Станція Юних Техніків розташована в одноверхому приміщенні у центрі
нашого мальовничого міста за адресою: вул. Першотравнева 54. Порядок створення та організації діяльності гуртків та інших творчих
об’єднань базується на принципі наступності від одного рівня до іншого
та відповідає вимогам одного з обраних рівнів. Відповідно до рівня
класифікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртків та інших
творчих об’єднань, їх чисельний склад, обирається навчальна програма.
Термін навчання у гуртках та інших творчих об’єднаннях обумовлюється
специфікою їх діяльності та навчальними програмами. Наразі 140
дітей займаються у 7 гуртках по 10 чоловік в одній групі гуртка двічі на
тиждень. Вік учнів від 6 до 18 років. Відвідування гуртків є безкоштовним. Діти приймають участь в обласних та всеукраїнських змаганнях. Є призерами багатьох змагань в особистих та командних заліках. Заклад працює за спортивно - технічним напрямком:
Автомодельний Авіамодельний Судномодельний Повітряні змії Ракетомодельний Кімнатні моделі Початкове технічне моделювання Станція юних техніків співпрацює з усіма освітніми закладами міста Христинівка. |