01:23 Правила проведення змагань |
Із сайта Федерації ракетомодельного спорту України
Зміст
Р О З Д І Л I.
ЧАСТИНА 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 1.1. 1.1.1.ВІДПОВІДНІСТЬ ДО МІЖНАРОДНИХ ПРАВИЛ. ПРОПОЗИЦІЇ ПО ЗМІНІ ПРАВИЛ І ПОЛОЖЕНЬ.3 1.2. ПОРЯДОК ПОДАЧІ ПРОПОЗИЦІЙ ДО ФРМСУ3 1.3. РОБОЧА МОВА. 3 1.4.ВВЕДЕННЯ ЗМІН У ПРАВИЛА ТА ПОЛОЖЕННЯ. 3 ЧАСТИНА 2. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ДЛЯ ЗМАГАНЬ. 2.1.Загальне визначення змагань.3 2.2.Види змагань.3 2.3.Учасники змагань і команди.4 2.4.Офіційні особи на змаганнях.5 2.5.Організація змагань.6 2.6.Положення про змагання.7 2.7.Спеціальні вимоги до організації змагань.7 2.8.Радіоконтроль.8 2.9.Відлік часу.8 2.10.Тривалість змагань.9 2.11.Перерви в змаганнях.9 2.12.Визначення місць і нагороди.9 2.13.Процедура контролю характеристик моделей.10 2.14.Протести.11 2.15.Міри безпеки.11 2.16.Дискваліфікація на змаганнях.12 РОЗДІЛ II. М О Д Е Л і Р А К Е Т. Головні визначення і спеціальні правила для змагань, Чемпіонатів і рекордів. ЧАСТИНА 1. ГОЛОВНІ ВИЗНАЧЕННЯ. 1.1.Модель ракети13 1.2.Двигун моделі ракети.13 1.3.Класифікація моделей ракет.13 ЧАСТИНА 2. ЗАГАЛЬНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ. 2.1.Вага.13 2.2.Паливо.13 2.3.Діючі ступені.13 2.4.Вимоги до конструкції.14 ЧАСТИНА 3. СТАНДАРТИ ДВИГУНІВ ДЛЯ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ. 3.1.Опис.15 3.2.Корпус.15 3.3.Вибухобезпечність.15 3.4.Самозапалювання.16 3.5.Наповнення, тяга, імпульс.16 3.6.Збереження і транспортування.16 3.7.Пожежна безпека.16 3.8.Модифікації.16 3.9.Сертифікація для змагань.16 3.10.Статичні іспити.17 3.11.Устаткування для статичних іспитів.17 3.12.Умови для сертифікації17 3.13Ідентифікація типів.18 ЧАСТИНА 4. СПЕЦІАЛЬНІ ПРАВИЛА ЗМАГАНЬ. 4.1.Чемпіонатні класи моделей.18 4.2.Кількість моделей.18 4.3.Запуск.19 4.4.Процедура реєстрації.20 4.5.Залікові польоти.21 4.6.Дискваліфікація.21 4.7.Радіокеровані моделі ракет.22 4.8.Відлік часу і визначення місць.22 4.9.Дані висоти.22 ЧАСТИНА 5.ЗМАГАННЯ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ НА ВИСОТУ ПОЛЬОТУ. (КАТЕГОРІЯ S1).25 ЧАСТИНА 6.ЗМАГАННЯ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ НА ВИСОТУ ПОЛЬОТУ ЗІ СТАНДАРТНИМ ВАНТАЖЕМ.(КАТЕГОРІЯ S2).26 ЧАСТИНА 7.ЗМАГАННЯ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ НА ТРИВАЛІСТЬ ПОЛЬОТУ З ПАРАШУТОМ/СТРІЧКОЮ.(КАТЕГОРІЇ S3/S6). 27 ЧАСТИНА 8.ЗМАГАННЯ МОДЕЛЕЙ ПЛАНЕРІВ ІЗ ПРИСКОРЮВАЧАМИ НА ТРИВАЛІСТЬ ПОЛЬОТУ.(КАТЕГОРІЯ S4).28 ЧАСТИНА 9.ЗМАГАННЯ МОДЕЛЕЙ-КОПІЙ НА РЕАЛІЗМ ПОЛЬОТУ. (КАТЕГОРІЯ S7).29 ЧАСТИНА 10.ЗМАГАННЯ МОДЕЛЕЙ-КОПІЙ НА ВИСОТУ ПОЛЬОТУ. (КАТЕГОРІЯ S5).31 ЧАСТИНА 11.ЗМАГАННЯ МОДЕЛЕЙ РАКЕТНИХ ПЛАНЕРІВ НА ТРИВАЛІСТЬ ПОЛЬОТУ. (КАТЕГОРІЯ S8).32 ЧАСТИНА 12.ЗМАГАННЯ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ НА ТРИВАЛІСТЬ ПОЛЬОТУ З АВТОРОТУЮЧИМ СПУСКОМ. (КАТЕГОРІЯ S9).36 ЧАСТИНА 13.ЗМАГАННЯ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ НА ТРИВАЛІСТЬ ПОЛЬОТУ З М'ЯКИМ КРИЛОМ. (КАТЕГОРІЯ S10).37 ЧАСТИНА 14.РЕКОРДИ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ.38 ДОДАТОК І46 ДОДАТОК ІІ52 ЧАСТИНА 15.ДОДАТОК ІІІ. Моделі ракетних планерів S8D/PС ДОДАТОК ІV. Моделі-копії РАКЕТОПЛАНІВ/КОСМІЧНИХ КОРАБЛІВ S11P. ДОДАТОК V. Триатлон моделей ракет на тривалість польоту. S12P. ДОДАТОК VІ. Моделі ракет зі стрічкою на точність запуску і тривалість польоту. S6A/P. ДОДАТОК VІІ. Моделі-копії ракет на висоту польоту з електронним висотоміром. S5C/EA ДОДАТОК VІІІ. Моделі ракет на висоту польоту з електронним висотоміром. S1A60 64 65 69 70 ЗРАЗКИ БЛАНКОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.71 РОЗДІЛ 1. ЧАСТИНА 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ. 1.1. 1.1. ВІДПОВІДНІСТЬ ДО МІЖНАРОДНИХ ПРАВИЛ. Україна є членом Міжнародної Федерації з авіаційних видів спорту FAI. Ці правила змагань (далі – Правила) розроблені на підставі та у відповідності до технічних та організаційних вимог кодексу FAI. 1.1.1.ПРОПОЗИЦІЇ ПРО ЗМІНИ ПРАВИЛ . Пропозиції про зміни діючих Правил подаються до Президії Федерації ракетомодельного спорту України (ФРМСУ). 1.1.2.Пропозиції повинні відповідати наступним вимогам: а) Пропозиції про зміни Правил повинні подаватися на спеціальному бланку (див. бланкову документацію) б) містити відповідний параграф або розділ. в) містити 1.1.3.Пропозиції подаються членами ФРМСУ через відповідні регіональні відділення ФРМСУ. 1.2.ПОРЯДОК ПОДАЧІ ПРОПОЗИЦІЙ ДО ФРМСУ. Пропозиції подаються на адресу ФРМСУ до 1 березня поточного року у двох примірниках. 1.3.РОБОЧА МОВА. Робочою мовою ФРМСУ є українська. 1.4.ЗАТВЕРДЖЕННЯ ЗМІН ДО ПРАВИЛ . Зміни в Правилах проведення змагань з ракетомодельного спорту схвалюються Бюро ФРМСУ і затверджуються Президією ФРМСУ , яка також визначає дату введення їх в дію. Протягом місяця ніж після затвердження Правил Відповідальний секретар ФРМСУ розсилає їх по місцевим осередкам. Правила вступають у силу з 1 січня наступного року. ЧАСТИНА 2. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ЗМАГАНЬ. 2.1.ЗАГАЛЬНЕ ВИЗНАЧЕННЯ ЗМАГАНЬ. Офіційним змаганням є будь-яке змагання з ракетомодельного спорту, у кожному класі моделей якого, беруть участь не менше трьох спортсменів, принаймні, з трьох різних організацій. Змагання організуються й проводяться відповідно до Положень та діючих Правил, і до участі в них допускаються спортсмени, що є дійсними членами ФРМСУ, за винятком гурткових і клубних змагань, у яких можуть брати участь всі члени цього гуртка або клубу. 2.2.ВИДИ ЗМАГАНЬ Районні (міські) змагання проводяться в особистому заліку. Регіональні змагання (АР Крим, області, міста Київ та Севастополь) проводяться в особистому заліку, але можливе проведення командного або особисто-командного заліку. В цьому виді змагань повинні брати участь спортсмени або команди щонайменше з трьох різних міст (районів). Чемпіонати України проводяться в особисто-командному заліку, а змагання на Кубок України – в особистому. В цих видах змагань повинні брати участь команди щонайменше з п'яти регіонів. 2.2.1.Відкриті змагання. Це змагання на особисту першість, у яких беруть участь спортсмени, відряджені своїми організаціями, клубами, ДСТ. У цих змаганнях можуть брати участь спортсмени з інших країн. 2.2.2.Змагання з обмеженням. Це змагання, у яких беруть участь спортсмени(з обмеженням по віку та кваліфікації), відряджені своїми організаціями. Ці змагання проводяться на особисту першість, також можливе проведення командного або особисто-командного заліку. 2.2.3.Чемпіонати України. Це змагання , у яких беруть участь спортсмени або команди, щонайменше із п’яти різних регіонів. Змагання проводяться в особисто-командному заліку. 2.2.4. Обласні чемпіонати. Це змагання з обмеженням, в яких беруть участь, спортсмени або команди, щонайменше, з трьох різних міст або районів. Змагання проводяться в особистому заліку, також можливе проведення командного або особисто-командного заліку. 2.2.5.Кубок України. Являє собою залік результатів декількох спеціальних відкритих змагань, проведених протягом року або спеціально організоване змагання. 2.2.6.Змагання підрозділяються на: - клубні; - районні (міські); - обласні; - Всеукраїнські 2.3.УЧАСНИКИ ЗМАГАНЬ І КОМАНДИ. 2.3.1. Допуск до участі у змаганнях Право участі у змаганнях надається спортсменам відповідно до чинних нормативних актів Міністерства та Федерації ракетомодельного спорту України. Учасниками змагань вважаються спортсмени, тренери та керівники команд (представники). Для спортсменів також див. п. 4.4.3. розділу ІІ. 2.3.1.1.Перед початком змагань кожен учасник акуратно заповнює анкету учасників та тренерів. . 2.3.2.Довірені особи й заміна членів команди. Не дозволяються польоти, здійснювані довіреною особою у всіх класах моделей. Заміна членів команди дозволяється не пізніше однієї години до початку змагань у даному класі моделей, перезаявка подається на ім'я Головного судді змагань через Головного секретаря. 2.3.3. Стать та вік учасників змагань В змаганнях з ракетомодельного спорту можуть брати участь спортсмени незалежно від статі: - дорослі – віком старше 18 років; - юніори – віком до 18 років (учасник вважається юніором протягом року, в якому йому виповнюється 18 років). 2.3.4.Команди для участі у чемпіонатах України. Команда складається максимально із трьох учасників особистої першості в кожній категорії моделей і керівника команди. Чемпіони України мають право брати участь у наступному чемпіонаті України в цій категорії, незалежно від того чи входить він до складу команди чи ні. Повний склад команди визначається Положенням про чемпіонат України. 2.3.5.Керівник команди. 2.3.6.1.Кожна організація, яка відряджає учасників на змагання, повинна призначити свого представника (тренера), що є керівником спортивної команди. Він повинен бути компетентний у питаннях, що стосуються ракетомодельного спорту. Керівник зобов'язаний: а) відповідати за дисципліну учасників своєї команди, за дотримання мір безпеки під час змагань і тренувань; б) виконувати всі вимоги журі та суддівської колегії, йому забороняється втручатися в дії та розпорядження суддів і організаторів змагань. 2.3.6.2.Керівник команди має право робити заміни у складі команди. 2.3.6.3.Керівник команди є особою, якій під час проведення командних змагань дозволено з'ясовувати з журі та організаторами змагань спірні питання або заявляти протести в установленому порядку. 2.4.ОФІЦІЙНІ ОСОБИ НА ЗМАГАННЯХ. Офіційними особами на змаганнях є представники організацій, що проводять змагання, члени оргкомітету, члени журі й суддівської колегії. 2.4.1.Журі змагань. На Всеукраїнських змаганнях утворюється журі із трьох осіб, до складу якого входить не менше одного члена Президії ФРМСУ або відповідного місцевого осередку ФРМСУ. Персональний склад журі пропонується організатором змагань і затверджується Бюро Президії ФРМСУ. Всі рішення журі обов'язкові для суддівської колегії змагань. В обов'язки журі входить контроль за суворим дотриманням діючих Правил і Положень про змагання. Журі надаються повноваження щодо прийняття рішень, необхідних для врегулювання всіх спірних питань і ситуацій, що виникають під час змагань. 2.4.2.Суддівська колегія змагань. 2.4.2.1.Проведення змагань і визначення спортивних результатів, показаних учасниками й командами, здійснюється суддівською колегією, очолюваною головним суддею. 2.4.2.2.Для ведення підготовчої роботи з організації суддівства, вирішення питань, що виникають у ході змагань і затвердження спортивних результатів, зі складу суддівської колегії виділяється головна суддівська колегія, у яку входять: головний суддя, його заступники та головний секретар. 2.4.2.3.Персональний склад головної суддівської колегії рекомендується колегією суддів з ракетомодельного спорту України та затверджується Бюро Президії ФРМСУ. Головна суддівська колегія проводить змагання, керуючись діючими Правилами і Положенням про змагання. 2.4.2.4.Кожний суддя повинен бути об'єктивним, дисциплінованим, уважним і вимогливим до себе й учасників змагань. Він повинен заздалегідь готуватися до виконання своїх обов'язків, знати всі особливості роботи на своїй ділянці та мати для роботи два перевірених електронних секундоміри з цифровою індикацією і бінокль. При необхідності можуть використовуватись механічні стрілочні секундоміри (більша вологість, зимовий час та інші об'єктивні причини). Суддя перебуває у розпорядженні головної суддівської колегії до закінчення змагань. Взаємини між суддями й учасниками змагань повинні бути офіційними й коректними. Давати учасникам поради по техніці й тактиці змагань або інші рекомендації, що можуть впливати на спортивні результати, суддям забороняється. 2.4.2.5.До складу суддівської колегії входять: головний суддя, заступник (заступники) головного судді, головний секретар, начальник (начальники) старту, старші судді, судді-оцінники й хронометристи, суддя-інформатор, суддя-оператор ПЭОМ, лікар змагань і секретарі. 2.4.3.Всеукраїнська колегія суддів з ракетомодельного спорту рекомендує для затвердження Бюро Президії ФРМСУ України персональний склад головної суддівської колегії й суддів Всеукраїнських змагань. 2.4.4.Організація, що проводить змагання, повинна забезпечити членів суддівської колегії пізнавальними знаками. 2.4.5.Допускається залучати керівників команд і спортсменів, що закінчили виступи або не приймали участь у змаганнях у даному класі моделей, як суддів. 2.4.6.Для прийому заявок на участь у змаганнях, перевірки документації у команд і учасників, і оформлення списку учасників, допущених до змагань, зі складу суддівської колегії й оргкомітету призначається мандатна комісія, висновок якої є обов'язковим. Голова мандатної комісії призначається організатором змагань. 2.4.7.Головний суддя зобов’язаний не пізніше 5 днів після закінчення змагань надати звіти та протоколи змагань за встановленою формою до Міністерства та ФРМСУ. 2.5. ОРГАНІЗАЦІЯ ЗМАГАНЬ. 2.5.1.Керівництво Загальне керівництво з проведення офіційних Всеукраїнських змагань, передбачених Єдиним календарним планом фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, покладається на Центральний орган виконавчої влади з питань фізичної культури та спорту. Центральний орган виконавчої влади з питань фізичної культури та спорту згідно з укладеним договором з Федерацією ракетомодельного спорту України (ФРМСУ) делегує в установленому порядку останній повноваження щодо безпосереднього їх проведення, а також надає відповідно до законодавства згоду на проведення на території України міжнародних спортивних змагань за положеннями та (або) регламентами відповідних міжнародних спортивних організацій. Організація та проведення регіональних змагань покладається на місцеві органи виконавчої влади з питань фізичної культури та спорту і відповідні регіональні осередки ФРМСУ. Для підготовки й проведення змагань, їхнього матеріально-технічного забезпечення, організація, що проводить змагання, зобов'язана створити оргкомітет і призначити начальника змагань. 2.5.2.Начальник змагань. Начальник змагань відповідає за устаткування стартів, забезпечення порядку й мір безпеки, організацію зв'язку й медичного обслуговування, забезпечення транспортом, розміщенням, харчуванням і обслуговуванням спортсменів і суддів, наявність вимірювальних пристроїв та і інструментів для контролю характеристик моделей учасників. 2.6.ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗМАГАННЯ. 2.6.1.Змагання проводяться відповідно до Положення про проведення змагань (далі – Положення), яке розробляється та затверджується організаторами змагань на підставі наказу Міністерства у справах сім’ї,молоді та спорту від 06.08.2010 № 2659. Змагання не можуть проводитися без Положення про змагання. У ньому обумовлюються: характер і завдання змагань; організації, що беруть участь і учасники (вік, кваліфікація); порядок проведення; умови участі й заліку; система оцінки результатів; порядок медичного контролю та антидопінгового тестування; санітарне забезпечення; техніка безпеки; місце й час проведення змагань; термін подачі заявок; умови прийому (фінансування); порядок нагородження й порядок оповіщення органів масової інформації. При проведенні змагань по моделях, не передбаченими діючими Правилами Положення про змагання повинне містити ще технічні вимоги до моделей і додаткові заходи безпеки. У положенні також повинні бути зазначені повні назви документів (Правил і доповнень до них) використовуваних при проведенні змагань. 2.6.2.Положення складається організацією, яка проводить змагання і затверджується ФРМСУ, або місцевим осередком, який є безпосереднім організатором проведення змагань. Положення про Всеукраїнські змагання затверджується Федерацією та Міністерством. 2.6.3.Положення про змагання повинно бути доведено організаторами до відома учасників завчасно: для міських (районних) змагань - не пізніше, ніж за місяць; обласних - за два місяці, Всеукраїнських змагань – не пізніше як за три місяці до початку змагань. 2.6.4.Змінювати або скасовувати які-небудь пункти Положення може тільки організація що його затвердила. Про що повинні бути повідомлені всі зацікавлені особи й організації, але не пізніше, ніж за два місяці до початку змагань. 2.6.5.Про зміни Положення повинні бути проінформовані до початку змагань всі учасники змагань, судді та глядачі. 2.7.СПЕЦІАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМАГАНЬ. Організація, що проводить змагання повинна: 2.7.1.Забезпечити достатню кількість вимірювальних приладів і інструментів для контролю характеристик моделей. Перелік мінімально необхідного встаткування див. у Дод. ІІ, стор.60. 2.7.2Надати можливість учасникам змагань визначити характеристики їхніх моделей на офіційних приладах до початку реєстрації моделей. 2.7.3.Забезпечити на Чемпіонатах і Кубках України, принаймні один день тренувань до початку змагань, що повинен бути включений у програму змагань. Передбачити в розкладі один резервний день, необхідний для завершення програми змагань у випадку затримок через погодні умови або інші причини. 2.7.4.Надати ім'я й адресу офіційної особи, що могла б інформувати зацікавлені організації. 2.7.5.Висвітлювати в процесі змагань результати кожного проведеного тура. Відображення й публікація результатів не повинна містити ніякої іншої інформації, крім тої, яка необхідна відповідно до дійсних Правил. 2.7.6.Забезпечити кожну стартову зону парою хронометристів на змаганнях з моделей ракет на тривалість польоту. Кожна стартова зона, по можливості, повинна мати триніжок (підставку) для бінокля. 2.7.7.Місце проведення польотів. Необхідно щоб стартовий майданчик перебував не менш,ніж 500м від ліній електропередач і на ньому гарантувалася безпека для людей і всього майна. До уваги повинні прийматися: сила й напрямок вітру, розташування будинків, будівель, доріг, стоянок для автотранспорту й майданчика для глядачів, а також місця, де приземлюються моделі після польоту. У випадку, якщо стартовий майданчик розташований ближче 5 км від аеропорту, то повинен бути забезпечений зв'язок з керівником польотів,з метою забезпечення безпеки польотів авіації. При проведенні змагань на аеродромах, у випадку, якщо передбачувана висота польоту моделей перевищує обмеження, встановлені для даного аеродрому Інструкцією з виробництва польотів, організація, що проводить змагання, повинна попередньо погодити їхнє проведення з диспетчерською службою Керування Повітряним Рухом. 2.7.8.1.Для запуску моделей ракет підготовлюється стартовий майданчик прямокутної або напівкруглої форми, розташований під прямим кутом щодо переважного напрямку вітру, у зручному місці льотного поля. Майданчик розбивається на стартові сектори розміром 5х10 м, залежно від числа команд (учасників). Кожен сектор розбивається на стартову зону, розміром 5х7м де розміщуються стартові установки й пульти керування запуском і зону суддів і підготовки моделей, розміром 5х3 м. Розбивка стартового майданчика виконується прапорцями із кроком 2-3 м.,або стрічкою. Весь стартовий майданчик відгороджується від глядачів за допомогою шнура, на якому через 1.5-2м прикріплені прапорці, або пластикові стрічки. Між зовнішніми межами зон і лінією мотузкового огородження повинна бути смуга шириною 10-15м. Знаходження глядачів з боку стартових зон категорично забороняється. 2.7.8.2.Розподіл команд (учасників) по стартових зонах здійснюється відповідно до жеребкування, проведеного перед початком змагань у даному класі моделей. 2.8.РАДІОКОНТРОЛЬ. 2.8.1.Перевірка всіх передавачів і їхнє зберігання здійснюється під контролем спеціального судді. Цей суддя видає передавач спортсменові за умови, що він викликається на старт (відповідно до процедури, що визначена для даної категорії моделей). 2.8.2.Після закінчення польоту спортсмен повинен негайно повернути передавач зазначеному судді. Будь-які несанкціоновані радіопередачі в період змагань приводять до негайної дискваліфікації порушника в змаганні. 2.8.3.Організація, що проводить змагання, повинна забезпечити, по можливості, наявність радіомонітора (аналізатора спектра) для контролю й виявлення радіоперешкод, а суддя, що працює на ньому, повинен передавати інформацію про перешкоди пілотові (-ам) і/або начальнику старту. Якщо не буде визначено інакше, стартовий порядок учасників і команд повинен бути визначений жеребкуванням, що враховує, що на старті одночасно можуть працювати учасники з різними радіоканалами. 2.9.ВІДЛІК ЧАСУ. 2.9.1.Хронометристи повинні з'ясувати в учасника пізнавальні знаки моделі для визначення її в процесі польоту. 2.9.2.Політ вважається закінченим, якщо модель торкається поверхні землі, зустрінеться з перешкодою,яка напевно припинить її політ або коли вона зовсім зникне з поля зору. Якщо модель зникає за якою-небудь перешкодою або в хмарах, суддя-хронометрист повинен зачекати 10 сек. і якщо модель не з'явиться знову, припинити відлік часу, при цьому 10 сек. віднімаються від часу польоту. 2.9.3.Час польоту повинен відраховуватися двома суддями-хронометристами (трьома, по можливості, у додаткових турах), що мають електронні кварцові секундоміри із цифровою індикацією та бінокль. На Чемпіонатах і Кубках України обоє хронометристів повинні мати біноклі (у випадку додаткових турів троє хронометристів). 2.9.4. 2.9.5.Хронометристи можуть переміщатися в межах 10м від своєї стартової зони в процесі польоту моделі й повинні фіксувати час польоту незалежно один від одного. Заліковим часом вважається час, що є середнім від двох зареєстрованих хронометристами значень, зменшене до найближчого цілого числа секунд. Якщо відхилення буде великим, то реєструється обидва результати, що доводить помилку в хронометруванні. В цьому випадку Головна суддівська колегія вирішує, який час реєструється як офіційний результат. 2.10.ТРИВАЛІСТЬ ЗМАГАНЬ. 2.10.1.Змагання (включаючи додаткові тури) повинні проводитися у світлий час доби. 2.10.2.Програма змагань включає тривалість турів, їх початок і закінчення, про що повинно бути чітко вказано в Розпорядку змагань. 2.10.3.Мінімальна тривалість турів для моделей ракет на тривалість польоту складає 1 годину. В інших категорій Головна суддівська колегія може призначити загальний час, протягом якого учасник має право зробити число польотів, обумовлене Правилами для даної категорії,. Про початок і закінчення тура учасники сповіщаються пострілом ракети або звуковим сигналом. 2.11.ПЕРЕРВИ В ЗМАГАННЯХ. Змагання можуть бути перервані або старт затриманий за рішенням Журі або Головного судді якщо: а) погодні умови не відповідають вимогам дійсних Правил; б) погана видимість не дозволяє здійснювати належне спостереження за моделями (особливо у випадку стартів радіокерованих моделей і моделей на тривалість польоту) або ж атмосферні умови такі, що продовжувати змагання було б небезпечно; в) виникла необхідність перенести місце старту. Це може проводитися тільки між турами; г) створюються умови, які не дозволяють виявити переможця. 2.12.ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЬ І НАГОРОДИ. 2.12.1.Індивідуальна класифікація 2.12.1.1.Особиста першість у будь-якій категорії моделей розігрується за умови участі не менш трьох учасників,які представляють різні регіони. 2.12.1.2.Особисті досягнення учасників визначаються за кількістю набраних очок згідно з оцінкою польотів в кожній категорії моделей. Учасник,що набрав найбільшу кількість очок або показав найбільшу висоту визнається переможцем. 2.12.1.3.Особисті досягнення кожного учасника є підставою для присвоєння, підтвердження або підвищення спортивного розряду відповідно до вимог Єдиної Спортивної Класифікації з не олімпійських видів спорту. 2.12.2.Класифікація команд. 2.12.2.1.Класифікація команд в класі моделей або в категорії проводиться відповідно до загальної суми очок всіх трьох членів команди. У випадку однакового результату перемагає команда з найменшою сумою місць її членів, зайнятих ними в особистій першості, якщо й при цьому рівність, ураховується кращий особистий результат. 2.12.2.2.Команді, що не виставила учасників у даному класі моделей, або якщо всі її учасники одержали нульову оцінку, віддається місце рівне числу команд,що приймають участь у змаганнях (у загальнокомандному заліку). 2.12.2.3.Загальнокомандна першість, у всіх категоріях моделей, визначається за найменшою сумою місць зайнятих командою в окремих категоріях. У випадку рівності цього показника першість віддається команді, що зайняла в окремих категоріях більше 1-х місць, якщо дорівнює й цей показник, то тій,яка зайняла більше 2-х місць і т.д. У випадку рівності й цього показника першість віддається команді, що має в особистому заліку більше 1-х місць, за тим 2-х місць і т.д. 2.12.2.4.У випадку участі в змаганнях у якому-небудь класі моделей менше трьох спортсменів особиста першість не розігрується, а результат визначається для командної першості. 2.12.3.Нагородження переможців проводиться відповідно до Положення про змагання. 2.13.ПРОЦЕДУРА КОНТРОЛЮ ХАРАКТЕРИСТИК МОДЕЛЕЙ. 2.13.1.Учасник змагань може заміняти різні частини зареєстрованих моделей на свій розсуд, за умови, що знову зібрана модель буде відповідати вимогам Правил. 2.13.2.Будь-яке виправлення й ремонт моделей допускаються, якщо вони не спричинять зміни характеристик моделей, відповідно до Правил. 2.13.3.У випадку якщо після реєстрації модель загублена або поламана, учасник має право надати для реєстрації іншу модель, але не пізніше, ніж за 1 годину до офіційного початку змагань у даному класі моделей. У будь-якому випадку, учасник може мати обмежене число моделей,що використовуються у змаганнях (п.4.2). 2.13.4.Суддівська колегія виділяє двох представників, які в процесі змагань повинні проконтролювати не менш 20% моделей. 2.14.ПРОТЕСТИ. 2.14.1.Протест може бути поданий керівником кожної з команд, що беруть участь у змаганнях, на дії учасника іншої команди або суддів і т.п. Протест подається тільки в письмовому виді, із вказівкою пунктів Правил і Положення про змагання, які протестуючий уважає порушеними. У випадку проведення змагань на особисту першість правом подачі протесту володіє будь-який учасник змагань. Протест розглядається за умови сплати внеску, що повертається у випадку задоволення протесту. Розмір внеску визначається в Положенні про змагання. 2.14.2.Протест подається в суддівську колегію на ім'я Головного судді змагань через Головного секретаря: а) перед відкриттям змагань, але не пізніше, ніж за одну годину до відкриття стартів, може бути поданий протест проти законності заявки, кваліфікації спортсменів, на стан стартової площадки й льотного поля, на невідповідність характеристик моделей Правилам і Положенню про змагання, на суддів і інших осіб; б) під час змагань: протест проти рішення суддів або інших офіційних осіб, про помилку або неточність, допущену в змаганнях іншим учасником або керівником, подається протягом години після офіційного оголошення результату; в) за результатами стендової оцінки моделей-копій протест подається не пізніше однієї години після офіційного оголошення результатів; г) за результатами підрахунку очок протест подається не пізніше однієї години після офіційного оголошення результатів старту, до якого відноситься даний протест. 2.14.3.Протест не може бути взятий назад. 2.14.4.Протест повинен бути розглянутий негайно після надходження його в суддівську колегію. Якщо для розгляду протесту необхідно призупинити роботу старту, він має бути зупинений. 2.14.5.Суддівська колегія змагань зобов'язана оголосити про своє рішення заявникові протесту протягом 45 хв. з моменту його подачі. 2.14.6.Якщо подавець протесту не згоден із рішенням суддівської колегії змагань,він має право його оскаржити(подати апеляцію) в ФРМСУ. 2.14.7.Особа,або організація, що подали апеляцію, повинні одночасно сповістити в письмовому виді Головного суддю змагань. 2.14.8.При розгляді апеляції повинні бути присутні всі зацікавлені особи, однак неявка кого-небудь з них не припиняє винесення рішення. 2.14.9.При наявності Журі апеляція подається на його адресу, і розглядається негайно. Рішення Журі по апеляції є обов'язковим для суддівської колегії й заявника. 2.15.МІРИ БЕЗПЕКИ. 2.15.1.Повноваження. Офіційні особи, відповідальні за застосування й виконання Правил техніки безпеки: - начальник змагань; - судді змагань; - журі змагань. 2.15.2.Суддівська колегія змагань має право заборонити польоти моделей, які не забезпечують безпеки для учасників і глядачів. 2.15.3.При недотриманні Правил техніки безпеки, суддівська колегія має право зняти винного учасника зі змагань, анулювати його результати й клопотатися про дискваліфікацію. 2.15.4.При нещасних випадках, що призвели до тілесних ушкоджень людей, суддівська колегія повинна негайно розібрати цей випадок і повідомити в письмовій формі організацію, що проводить змагання. 2.15.7.Відповідальність за дотримання мір безпеки при проведенні змагань несуть їхні організатори. 2.16.ДИСКВАЛІФІКАЦІЯ НА ЗМАГАННЯХ. 2.16.1.Всі учасники, що використають у стартовій зоні моделі, устаткування або двигуни, що не відповідають Правилам і Положенню про змагання, або ж які не були перевірені або зареєстровані суддівською колегією, дискваліфікуються. Під дискваліфікацією розуміється анулювання результатів і відсторонення учасника від змагань у всіх класах моделей. 2.16.2.Дискваліфікація повинна застосовуватися у випадку будь-яких дій, що суперечать п. 2.13. 2.16.3.Суддівська колегія повинна негайно сповістити керівника команди про дискваліфікацію і вказати її причини. 2.16.4.При порушеннях дійсних Правил або Положення про змагання або розпоряджень суддівської колегії до винного можна застосувати залежно від його провини, за рішенням Головного судді або його заступника, що випливають міри стягнення: а) оголосити попередження; б) відсторонити від участі в змаганнях з анулюванням показаних результатів; в) відсторонити від функцій керівника команди з покладанням повноважень представника на якого-небудь повнолітнього учасника команди; г) зняти команду зі змагань. 2.16.5.Про дисциплінарні стягнення, накладені на змаганнях повинне бути повідомлено всім учасникам змагань і вказано у звіті. 2.16.6.Якщо учасник заслуговує більшого покарання, ніж передбачено Правилами, суддівська колегія порушує клопотання перед відповідним органом ФРМСУ і організацією, що відрядила його , про застосування більш суворої міри покарання. Р О З Д І Л ІІ. Головні визначення та спеціальні правила для змагань, Чемпіонатів і рекордів. ЧАСТИНА 1. ГОЛОВНІ ВИЗНАЧЕННЯ. 1.1.МОДЕЛЬ РАКЕТИ. Модель ракети - це модель, що піднімається в повітря без використання аеродинамічних підйомних сил для подолання сил гравітації, що приводиться у рух за допомогою ракетного двигуна (-ів) і, з використанням вертикального або майже вертикального вільного балістичного польоту під дією сили тяги ракетного двигуна в конусі з кутом 60°, орієнтованого вертикально на стартовому пристрої,що включає в себе пристосування для безпечного повернення на землю в стані, що дозволяє її повторне використання і виготовлена в основному з неметалевих матеріалів. 1.2.ДВИГУН МОДЕЛІ РАКЕТИ."Двигун моделі ракети" - це твердопаливний ракетний двигун, у якому горючі хімічні речовини попередньо змішані й готові для використання. 1.3.КЛАСИФІКАЦІЯ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ. Моделі ракет підрозділяються на дванадцять категорій: S1 - моделі ракет на висоту польоту; S2 - моделі ракет на висоту польоту зі стандартним вантажем; S3 - моделі ракет на тривалість польоту з парашутом; S4 - моделі планерів з прискорювачем на тривалість польоту; S5 - моделі-копії ракет на висоту польоту; S6 - моделі ракет на тривалість польоту зі стрічкою; S7 - моделі-копії ракет на реалізм польоту; S8 - моделі ракетних планерів на тривалість польоту; S9 - моделі ракет на тривалість польоту з ротором; S10 -моделі ракет на тривалість польоту з "м'яким крилом". S11 -моделі-копії ракетопланів і космічних кораблів; S12 - моделі ракет для триборства на тривалість польоту. Кожна категорія моделей, за винятком S7 і S11, підрозділяється на класи, відповідно до величини сумарного імпульсу двигуна. Для кожної категорії розроблені відповідні правила. ЧАСТИНА 2. ЗАГАЛЬНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ. У момент запуску й у польоті моделі ракет повинні відповідати наступним вимогам: 2.1.ВАГА. Максимальна стартова вага, включаючи ракетний двигун (-и) моделі не повинен перевищувати 0,5кг (500г), крім категорії S7 і S11, де стартова маса не повинна перевищувати 1,5кг (1500г). 2.2.ПАЛИВО. В момент запуску моделі в ракетному двигуні (-ах) повинне бути не більше 0,2 кг (200 г) ракетного палива. 2.3.ДІЮЧІ СТУПЕНІ. 2.3.1.Повинно бути не більше трьох (3) працюючих ступенів. Ступенем вважається частина конструкції моделі ракети, що містить один або більше двигунів, що повинна відокремлюватися й в дійсності відокремлюється у польоті. Відокремлювані частини моделі, з одночасно запалюваними двигунами вважаються одним ступенем. Частина конструкції моделі,що не має двигунів й відокремлюється в польоті, не вважається ступенем. Конфігурація моделі визначається на момент першого руху на пусковій установці. 2.3.2Для забезпечення безпеки, сумарний імпульс двигуна (-ів) нижнього ступеня (прискорювача) повинен дорівнювати, або бути більшим сумарного імпульсу двигуна (-ів) верхнього ступеня (-ів). Тяга прискорювачів також повинна бути рівна або більша ніж тяга кожного верхнього ступеня. Це не відноситься до бічних прискорювачів,які запалюються одночасно із ступенем. 2.4.ВИМОГИ ДО КОНСТРУКЦІЇ. 2.4.1.Конструкція моделі повинна витримувати більше одного польоту й містити засоби порятунку для її повернення на землю, так, щоб модель не отримувала істотних ушкоджень і не створювала небезпеки для учасників змагань, суддів, глядачів і майна. 2.4.2.Моделі ракет не повинні скидати двигун (-и) у польоті, якщо вони не укладені в конструкцію, що виконує вимоги пар. 2.4.1.Для моделей категорії S4 дозволяється скидати двигун в багаторазовому контейнері з розгорнутою стрічкою з мінімальними розмірами 25мм х 300мм або парашутом мінімальною площею не менш 4 дм2. Двигун (ни) моделі не повинен закріплюватися клеєм і не повинен бути невід'ємною частиною конструкції моделі. 2.4.3.Конструкція моделей ракет повинна виготовлятися з дерева, паперу, гуми, пластику, або подібних матеріалів і без значних металевих частин. У випадку S1 найменший діаметр корпусу повинен бути не менш 18 мм. У разі використання двоступеневої конструкції найменший діаметр корпусу другого ступеня повинен бути не менш 18 мм на 75% загальної довжини ступеня, включаючи донний зріз. Ніякі хвостові обтічники, що зменшують діаметр донного зрізу, не допускаються в цьому випадку Мінімальні розміри класів моделей категорій S1, S2, S3, S5, S6,S9 і S10 повинні бути не менш чим: 2.4.4.Клас моделейМінімальний діаметр (мм) (для не менш ніж 50% загальної довжини та 20% для S5Мінімальна загальна довжина корпусу (мм) A40500 B40500 C50650 D60800 E70950 F801100 2.4.5. Конструкція моделей повинна включати поверхні, які забезпечують аеродинамічну стабілізацію, необхідну для забезпечення стійкої й передбачуваної траєкторії польоту. На вимогу начальника старту або суддів, виготовлювач моделі повинен надати відомості про відносне положення центра ваги й центра тиску, загальної маси, маси без палива ,або розрахункові та обмірювані характеристики моделі. 2.4.6. 2.4.7. Модель ракети не повинна нести на борту ніяких вибухових або піротехнічних корисних вантажів. Мінімальна вага планеруючої частини моделей категорій S4,S8 і S10 не повинна бути менш 30% від максимальної стартової ваги, що відповідає класу моделей. ЧАСТИНА 3. СТАНДАРТИ ДВИГУНІВ МОДЕЛЕЙ РАКЕТ. Двигун моделі ракети, що створює рушійну силу для моделі ракети, повинен відповідати наступним стандартам: 3.1.ОПИС. 3.1.1.Модельний ракетний двигун є ракетним двигуном твердого палива, у якому всі інгредієнти палива попередньо змішані й поміщені в корпус так, що не можуть бути вилучені з нього. Сповільнювачі й вибивні заряди можуть бути виготовлені й упаковані окремо, якщо ці допоміжні пристрої являють собою спільною, попередньо зібраною одиницею, що містить всі складові горючі матеріали. 3.1.2.Всі категорії моделей ракет підрозділяються на класи відповідно до сумарного імпульсу: Клас моделей Сумарний імпульс Ньютон-секунд (Н·с) А/2 0 до 1,25 A 0 до 2,5) B 2,51 до 5,00 C 5,01 до 10,00 D 10,01 до 20,00 E 20,01 до 40,00 F 40,01 до 80,00 3.1.3.Сумарний імпульс одиночного двигуна еквівалентний верхній межі сумарного імпульсу для класу моделей. 3.1.4.У змаганнях з ракетомодельного спорту використовиваються двигуни з наведеним нижче сумарним імпульсом: Клас двигуна Сумарний імпульс Н·с A/2 1,25 A 2,50 B 5,00 C 10,00 D 20,00 E 40,00 F 80,00 3.2.КОРПУС. Корпус двигуна моделі ракети повинен бути виготовлений з неметалевих матеріалів низької теплопровідності. Температура зовнішньої поверхні корпуса під час і після роботи двигуна не повинна перевищувати 200 °С, а його діаметр повинен бути не меншим 10 мм. 3.3.ВИБУХОБЕЗПЕЧНІСТЬ. Двигун моделі ракети повинен бути сконструйований таким чином, щоб він не розривався у випадку надлишкового внутрішнього тиску. Будь-яка несправність, що приводить до утворення надлишкового тиску, повинна ліквідуватися шляхом вирівнювання тиску в напрямку поздовжньої осі двигуна. 3.4.САМОЗАПАЛЮВАННЯ. Двигун моделі ракети повинен бути сконструйований і виготовлений таким чином, щоб не відбувалося його самозапалювання на повітрі, у воді, у результаті ударів, зрушень і інших рухів в умовах транспортування, зберігання або використання, а також при температурі меншій 80°С. 3.5.НАПОВНЕННЯ, ТЯГА Й ІМПУЛЬС. Двигун моделі ракети не повинен містити більше ніж 125 грам палива. Імпульс двигуна не повинен перевищувати 100 Ньютон-секунд, а час створювання тяги не повинне бути менше 0,05 секунди. 3.6.ЗБЕРІГАННЯ ТА ТРАНСПОРТУВАННЯ. Двигун моделі ракети при зберіганні та транспортуванні не повинен самозайматися від відкритого полум'я з температурою меншою за 150°С, або впливу високочастотного випромінювання. 3.7.ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. Двигун моделі ракети при роботі не повинен викидати із сопла палаючі шматочки палива й не повинен запалювати суху траву або папір на відстані 1м і більше від вихідного отвору сопла. 3.8.МОДИФІКАЦІЇ. Двигун моделі ракети не повинен підлягати яким-небудь модифікаціям з метою зміни його паспортних і встановлених даних або розмірів. Примітка: допускається зменшення довжини корпуса серійних двигунів типу МРД 2,5 , що випускалися в СРСР, до 40мм і доопрацювання уповільнювача. Так само допускається застосування соплових вставок для двигунів моделей категорій S7 і класів S8E і S8Д. 3.9.СЕРТИФІКАЦІЯ ДЛЯ ОФІЦІЙНИХ ЗМАГАНЬ. Двигун моделі ракети, який використовується на моделі в офіційних змаганнях або при встановленні рекордів, повинен бути такого типу, що був попередньо випробуваний і дозволений для використання ФРМСУ. Можливо також надання сертифікатів на відповідні типи двигунів,які пройшли тестування на чемпіонатах світу чи Європи. 3.9.1.Учасники змагань повинні представити в суддівську колегію змагань, заздалегідь, до їхнього початку, сертифікаційні документи на двигуни всіх типів, які будуть використані на змаганнях. У сертифікаційні документи повинні бути включені дані про розміри, масу з паливом, масу палива, сумарний імпульс, криву "тяга-час" і час уповільнення. У сертифікаційних документах повинно бути підтвердження, завірене печаткою ФРМСУ,або організатором Чемпіонату світу чи Європи, що даний тип двигуна відповідає всім вимогам дійсних Правил. Примітки: 1) учасники здають двигуни в суддівську колегію при проходженні мандатної комісії або в термін установлений суддівською колегією; 2) не потрібне надання сертифікаційних документів на двигуни, які серійно випускалися в СРСР; 3) у випадку використання двигунів закордонного виробництва, повинен бути представлений паспорт підприємства або фірми-виробника, чи сертифікат. 3.9.2.Суддівська колегія повинна провести статичні випробування на довільно обраному двигуні кожного типу для перевірки даних, представлених учасниками або керівниками команд, якщо є необхідне обладнання. У кожному разі ці випробування повинні проводитися на Чемпіонатах і Кубках України. 3.10.СТАТИЧНІ ВИПРОБУВАННЯ. Статичні випробування можуть бути виконані ФРМСУ або організацією, призначеною ними. Результати статичних випробувань на Чемпіонатах і Кубках України повинні представлятися керівникам команд і учасникам на їх вимогу. Для випробувань двигуни повинні бути надані в пачках. Пачка визначаються як двигуни необхідні для одного класу моделей без обліку тривалості уповільнювача. Дозволяється мати максимум три пачки двигунів в одному класі моделей. У випадку відмови будь-якого двигуна в пачці, або якщо сумарний імпульс двигуна перевищений, дана пачка відкидається. 3.12.1 tyaha dvyhuna bude otsinyuvatysya z dvyhunom v horyzontalʹnomu polozhenni. Tyaha vymiryuyetʹsya i reyestruyetʹsya z tochnistyu + / - 1% vid povnoï shkaly dlya pevnoho diapazonu vymiryuvannya. Absolyutna pokhybka vymiryuvannya ne povynna perevyshchuvaty + / - 0,05 N pid chas testuvannya dvyhuniv potuzhnistyu do 5 ns pid chas horinnya i Chas zatrymky. Tyaha tryvalistʹ bude vymiryuyetʹsya i reyestruyetʹsya z tochnistyu + / - 0,01 sek.Словарь - Открыть словарную статью 3.11.ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ СТАТИЧНИХ ВИПРОБУВАНЬ. Обладнання для статичних випробувань двигунів моделей ракет повинне відповідати наступним вимогам: 3.11.1.Тяга двигуна вимірюється в горизонтальному положенні двигуна. Тяга виміряється й записується з точністю ± 1% від повної шкали для певного діапазону вимірювання. Абсолютна похибка вимірювання не повинна перевищувати + / - 0,05Н під час тестування двигунів потужністю до 5 Нс під час горіння. 3.11.2.Тривалість роботи двигуна повинна вимірюватися й записуватися з точністю не менше ніж ± 0,01 секунди. 3.11.3.Частотна характеристика обладнання повинна становити не менше ніж 100 Герц, а власна частота повинна бути не менш, ніж в 5 разів більше, тобто 500 Герц. 3.11.4.Частотна характеристика обладнання повинна становити не менше ніж 100 Герц, а власна частота винна бути не менш, ніж в 5 разів більше, тобто 500 Герц. 3.12.УМОВИ ДЛЯ СЕРТИФІКАЦІЇ Двигун може бути сертифікований ФРМСУ за умови, якщо характеристики випадково обраного двигуна відповідають наступним вимогам: 3.12.1.Сумарний імпульс будь-якого окремого двигуна не повинен відрізнятися більше +0 /- 20% від середньої величини двигуна даного типу, і не повинен перевищувати граничне значення сумарного імпульсу для даного класу моделей. 3.12.2.Час уповільнювача будь-якого окремого двигуна не повинен відхилятися на ± 20% від встановленого середнього значення для двигуна цього типу і ця різниця для будь-якого двигуна не повинна перевищувати ± 3 секунди.Chas zatrymky budʹ-yakoho okremoho dvyhuna vyprobuvannya ne povynna vidkhodyty bilʹsh + / - 20% vid vstanovlenoho serednʹoho znachennya dlya typu dvyhuna, i tsey̆ variant dlya budʹ-yakoho dvyhuna ne povynna perevyshchuvaty + / - 3 sekundy. Словарь - Открыть словарную статью 3.12.3.Жоден з випробуваних двигунів не повинен відмовити. 3.12.4.Статичні випробування повинні проводитися при температурі повітря +20 °С ± 5°С. 3.13.ИНДЕНТИФИКАЦІЯ ТИПІВ. Всі двигуни моделей ракет, прийняті для участі в змаганнях, повинні мати на зовнішній поверхні корпуса чітке маркування виробника, нанесене під час виготовлення та вказувати тип двигуна. Рекомендується кольорове кодове маркування соплової частини двигуна, що позначає сумарний імпульс. |
|
Всього коментарів: 0 | |