Вівторок, 19.03.2024, 08:00
Вітаю Вас, Гість
Головна » 2013 » Лютий » 20
                                                                                           Із матеріалів Вікіпедії
  Авіамодельний спорт - технічний вид спорту, де учасники змагаються у конструюванні та виготовленні моделей літальних апаратів (планерів, літаків, вертольотів і пр.) і в управлінні ними в польотах на швидкість, дальність, тривалість польоту і на вищий пілотаж. У змаганнях беруть участь як дорослі спортсмени, так спортсмени - юніори.

      На міжнародному рівні авіамодельний спорт курирується Міжнародною федерацією авіаспорту FAI, яка встановлює класифікацію, правила та порядок проведення змагань. В даний час з авіамодельного спорту FAI регулярно проводить як Чемпіонати Європи, так і Чемпіонати Світу. Чемпіонати Європи та Чемпіонати Світу з кордових авіамоделей категорій F2А, F2B, F2C і F2D проводяться один раз на два роки. Якщо рік парний (наприклад, 2010), то проводять Чемпіонат Світу. Якщо непарний - Чемпіонат Європи. 

       У категорії пілотажних кордових моделей F2В кожна країна, що є членом FAI, має право сформувати національну збірну команду, що складається з трьох дорослих спортсменів і одного юніора. Спортсмени та юніори виступають спільно. Підводять результати як особистої першості так і командного. При визначенні результатів командної першості враховують три кращі результати з чотирьох учасників для кожної національної збірної. Тому авіамодельний спорт в категорії пілотажних кордових моделей - це один з небагатьох видів спорту, де на Чемпіонатах Світу та Європи юніори кожної країни - учасника виступають нарівні з дорослими спортсменами. 

       Існує також Академія авіаційних моделей (Academy of Model Aeronautics, AMA), що встановлює свою класифікацію моделей. 

1 Класифікація FAI 1.1 Категорія F1 - вільнолітаючі моделі
1.2 Категорія F-2 - кордові моделі літаків
1.3 Категорія F-3 - радіокеровані моделі
1.4 Категорія F-4 - моделі-копії літаків
1.5 Категорія F-5 - радіокеровані моделі літаків з електроприводом

                                             Класифікація FAI

         Категорія F1 -  вільнолітаючі моделі

Основні класи:
F1A - моделі планерів (F1A або A2 за старою класифікацією)
F1B - резіномоторние моделі літаків - F1B або B2 за старою класифікацією
F1C - таймерні моделі літаків
F1D - кімнатні моделі літаків
F1E - моделі планерів з автоматичним управлінням для польотів зі схилів

Додаткові класи:
F1G - резіномоторние моделі літаків, малого формату (F1B або B1 за старою класифікацією)
F1H - моделі планерів малого формату (F1H або A1 за старою класифікацією)
F1J - таймерні моделі літаків малого формату (1/2A за старою класифікацією)
F1K - моделі літаків з двигунами на CO2
F1L - кімнатні моделі літаків з розвиненим (> 50%) стабілізатором (EZB model)
F1M - кімнатні моделі літаків для початківців
F1N - кімнатні моделі планерів з метальним стартом «з рук» («hand launch»)
F1P - таймерні моделі літаків для юніорів

   Також одного разу вводилася категорія F1F для вільнолітаючих моделей вертольотів (rotary wing models), але вона не прижилася.

                                        Категорія F-2 - кордові моделі літаків

Основні класи:
F2A - швидкісні моделі
F2B - пілотажні моделі
F2C - гоночні моделі
F2D - моделі повітряного «бою»

Додаткові класи:
F2H - моделі повітряного бою з компресійним карбюраторним двигуном
F2G - гоночні моделі з контурним фюзеляжем

                              Категорія F-3 - радіокеровані моделі
Основні класи:
F3A - пілотажні моделі літаків
F3B - моделі планерів (триборство: тривалість польоту, швидкість на базі, кількість проходів бази)
F3C - моделі вертольотів
F3D - гоночні моделі літаків

Додаткові класи:
F3F - моделі планерів для ширяння в динамічних потоках («гірські» планери)
F3G - моделі мотопланерів
F3H - моделі планерів для польотів за маршрутом
F3I - моделі планерів із запуском буксирним літаком
F3J - моделі планерів для польотів в термічних потоках на тривалість
F3K - моделі планерів з метальним стартом «з рук»
F3L - моделі апаратів легше повітря (повітряні кулі, дирижаблі)
F3P - моделі пілотажних літаків для польотів усередині приміщення («зальний» пілотаж) 

                                         Категорія F-4 - моделі-копії літаків
F4A - свободнолетающіе моделі-копії літаків
F4В - кордові моделі-копії літаків
F4C - радіокеровані моделі-копії літаків
F4E - свободнолетающіе кімнатні моделі-копії літаків з електромотором або мотором на вуглекислому газі
F4F - свободнолетающіе кімнатні мініатюрні моделі-копії літаків
F4J - радіокеровані моделі літаків з реактивним двигуном 

                            Категорія F-5 - радіокеровані моделі літаків з електроприводом
F5A - пілотажні моделі літаків
F5B - моделі мотопланерів
F5C - моделі вертольотів
F5D - гоночні моделі літаків
F5E - моделі літаків з живленням від сонячних батарей
F5F - моделі мотопланерів (10-елементна батарея)
F5G - моделі мотопланерів збільшеного розміру
Категорія: Гурток "Авіамоделізм" | Переглядів: 1189 | Додав: Ракета | Дата: 20.02.2013 | Коментарі (0)

                                                                                      З матеріалів Вікіпедії
       Автомоделізм - вид спорту, хобі та технічної творчості. 
Зараз автомоделізм є досить поширеним хобі, крім того, серед радіокерованих моделей проводяться змагання різного рівня, аж до чемпіонату світу.

       Перші автомоделі з'явилися разом з першими прообразами автомобілів, так, окремі винахідники автомобіля починали свої пошуки з створення діючих моделей  - в 1786 р. молодий англійський інженер Вільям Мердок продемонстрував свою модель - невелику паровий візок заввишки близько півметра, під її паровим котлом запалювалася спиртівка. Модель могла самостійно рухатися, але ніяк не управлялася.

       У практиці ж, на відміну від автомодельного спорту ціни на моделі менше, виконання менш технічно, проблем з покупкою самої моделі або запчастин до неї, немає (в більшості випадків).

         До автомоделізму близьке колекціонування масштабних моделей автомобілів, особливо збірних.

                                     Радіокеровані автомоделі

        Радіокеровані автомоделі (також RC моделі, від англійського Radio Controlled) управляються людиною за допомогою апаратури управління. Такі моделі отримали широке розповсюдження завдяки реалізму їзди, відчуттю справжнього автомобіля.

   RC моделі можуть розрізнятися за наступними ознаками:

    За типом двигуна: ДВС (нітрометановие або бензинові) або електромотор (колекторний або безколекторних).

    За масштабом, найпоширеніші масштаби 1:5, 1:8, 1:10, 1:12, 1:16, 1:18, 1:28 (Mini-Z)

    По класу :: шосейні (гоночні, дріфтовие), позашляхові з безліччю підкласів (наприклад, монстри, траггі, баггі, траки, шорт-корсо, ралі, тріали, трофі)

    Також існують керовані моделі мотоциклів, квадроциклів, снігоприбиральних тракторів, танків та іншої рухомої техніки. 

                                              Кордові моделі
 
     Кордові моделі рухаються по спеціальному треку - кордодрому. Це бетонна бігова доріжка, приблизно 20 метрів в діаметрі, огороджена по периметру високими бордюрами і сітчастими огорожами, щоб модель не могла потрапити в глядачів.
      Корд - сталева нитка від 0,5 до 2,0 мм завтовшки, з одного кінця закріплюється на моделі карабіном, з іншого кріпиться до центрального Кордова пристрою - вертикальному стрижні, на якому встановлена ​​обертова планка на підшипнику, до якої прикріплений другим карабіном. Пілот розганяє свою модель обертанням корду, коли набирає достатню швидкість, то вистрибує на площадку над обертової планкою, і починається хронометрування. Модель повинна пройти свою дистанцію з найменшим часом. Стандартні дистанції - 500 м для моделей з ДВЗ, 25 м для резіномоторних, 250 м для електричних моделей. Можуть проводитися марафонські гонки довжиною 5-10 км.

   На зорі радянського кордового автомоделізму (1950-ті) моделі їздили зі швидкостями 30-40, максимум 50 км / год, але вже в 1970-х була перевищена планка в 300 км / год .

Для участі в змаганнях моделі підрозділяються на класи: результати з 2008 року
E-1 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 1,5 см3 рекорд = 265км / ч
Е-2 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 2,5 см3 рекорд = 284км / ч
Е-3 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 3,5 см3 рекорд FEMA = 257км / ч WMCR = 293км / ч
Е-4 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 5,0 см3 рекорд = 311км / ч
Е-5 Кордові гоночні моделі автомобіля з ДВС 10,0 см3 рекорд = 344км / ч
К-1 Кордові моделі-копії автомобіля з ДВЗ 1.5 см3
К-2 Кордові моделі-копії автомобіля з ДВЗ 2.5 см3
 
                                                          Трасові автомоделі

   Трасові автомоделі - невеликі моделі для змагань на спеціальних закритих трасах невеликого розміру. Слоткар не повертає сам, а слід канавці на поверхні треку, або має виступаючі за кузов коліщата, якими відштовхується від направляючих стінок. 

                                                        Стендові автомоделі


     Такі моделі не мають можливості самостійного пересування, мета їх створення - як можна більш точне відтворення всіх деталей і особливостей оригіналу. Деякі моделі мають високий ступінь «копийности», тобто у них відкриваються двері, капот, кришка багажника, дуже ретельно відтворено підкапотний простір, інтер'єр, деталі ходової частини знизу моделі.
Категорія: Гурток "Автомоделізм" | Переглядів: 1155 | Додав: Ракета | Дата: 20.02.2013 | Коментарі (0)


Христинівська Станція Юних Техніків © 2024
Всі права застережено. При повному чи частковому використанні матеріалів сайту посилання є обов'язковим!